w łupinach z cebuli na czerwono i w młodym życie na zielono. I zawsze ja chodziłem święcić, bo mi się wydawało, że nikt tak nie oświęci. Wciskałem się tam, gdzie ksiądz zaczynał, żeby jak najwięcej kropel z kropidła padło, bo dalej to ksiądz tylko machał, a mało co padało. (...) Może nie być placka, może nie być kiełbasy, ale święcone jajka muszą być. Zje się takie święcone jajko, to gdy się nawet nie ma z czego cieszyć, zawsze to alleluja.
Wiesław Myśliwski
- Na czym to skończyliśmy?
Wyjęła nasz szkic, który okazał się barową serwetką z napisem: „Miejsce na szkic”.
- Hmm – mruknąłem. - Obiecujący start.
Richelle Mead
Mężatka z dzieckiem, osiem lat starsza –
żaden materiał do fantazjowania.
Rebecca Fleet
Zachowywała się tak, jakby rozpaczliwie starała się wykopać możliwie głęboka fosę pomiędzy Cartwright - kobietą i Cartwright - oficerem. Żeby nikomu nawet do głowy nie przyszła myśl, że można ją odbierać jako atrakcyjną dwudziestokilkulatkę o jasnych jak słoma włosach i bardzo błękitnych oczach.
I faktycznie nie przychodziło. Nie po pierwszym pechowym razie, kiedy usłyszała jakąś głupią aluzję, którą palnął Szczeniak.
Od tego momentu wszyscy wiedzieli, że nie jest bynajmniej łagodniejsza od mężczyzn czy brzydkich kobiet.
Michał Cholewa
1. Streszczaj fakty i mechanizm ich powstawania.
2. Opisuj szczegółowo te z nich, które są na tyle istotne emocjonalnie, że mają potencjał stworzenia napięcia lub w inny sposób wpływają na stan emocjonalny bohatera.
Dwight V. Swain
Wiesław Myśliwski
- Na czym to skończyliśmy?
Wyjęła nasz szkic, który okazał się barową serwetką z napisem: „Miejsce na szkic”.
- Hmm – mruknąłem. - Obiecujący start.
Richelle Mead
Mężatka z dzieckiem, osiem lat starsza –
żaden materiał do fantazjowania.
Rebecca Fleet
Zachowywała się tak, jakby rozpaczliwie starała się wykopać możliwie głęboka fosę pomiędzy Cartwright - kobietą i Cartwright - oficerem. Żeby nikomu nawet do głowy nie przyszła myśl, że można ją odbierać jako atrakcyjną dwudziestokilkulatkę o jasnych jak słoma włosach i bardzo błękitnych oczach.
I faktycznie nie przychodziło. Nie po pierwszym pechowym razie, kiedy usłyszała jakąś głupią aluzję, którą palnął Szczeniak.
Od tego momentu wszyscy wiedzieli, że nie jest bynajmniej łagodniejsza od mężczyzn czy brzydkich kobiet.
Michał Cholewa
1. Streszczaj fakty i mechanizm ich powstawania.
2. Opisuj szczegółowo te z nich, które są na tyle istotne emocjonalnie, że mają potencjał stworzenia napięcia lub w inny sposób wpływają na stan emocjonalny bohatera.
Dwight V. Swain