o śmierci naturalny las? Przewrotnie można by powiedzieć, że nawet połowa tego, co tam żyje jest martwa. Nawet do 50% drzew w takim lesie jest martwa. To jeszcze nie koniec paradoksów: w martwym drewnie jest znacznie więcej życia niż w żywym. Dzieje się tak, ponieważ martwe drewno staje się środowiskiem życia wielu organizmów, a ich liczba znacznie przekracza tą, która związana jest z żywym drzewem. To wszystko oznacza to, że nasze podziały na życie i śmierć są arbitralne i nie mają wiele wspólnego z rzeczywistością. Życie i śmierć wzajemnie się przenikają, zależą od siebie, a granice między nimi są płynne.
Ryś Kulik
- No nie wiem. Dlaczego sądzisz, że w ogóle czegoś się lęka? Jest przecież dorosła, prawda? Dorośli i potwory niczego się nie boją.
- Och, potwory się boją - nie zgodziła się Lettie. - Dlatego właśnie są potworami. A co do dorosłych... - Umilkła i potarła palcem piegowaty nos. - Powiem ci coś ważnego. Wewnątrz dorośli też nie wyglądają jak dorośli. Na zewnątrz są wielcy, bezmyślni i zawsze wiedzą co robią. W środku wyglądają tak jak zawsze. Jak wtedy, gdy byli w twoim wieku. Tak po prawdzie dorośli nie istnieją. Nie ma żadnego na całym świecie.
Neil Gaiman
Kiedy po raz pierwszy to robił, oglądały go tylko cztery osoby, miał więc dla siebie pustą salę. Zeskoczył ze sceny i tańczył po całym parkiecie. Pomyślałem, że to trochę zwariowane. Nie miałem jednak wrażenia, by ktokolwiek pomyślał, że to jest komiczne, bo było w oczywisty sposób bardzo intensywne. Jedna czy dwie osoby w mieście robiły wtedy coś takiego, i można było pomyśleć, że był trochę... ale on robił wrażenie, jakby balansował na krawędzi. Bał się.
Paul Morley
Deborah Curtis
Podchodzić do rzeczy zgodnie i nie sprzeciwiać się;
Kroczyć drogą hartując ducha i ciało;
Próbować wszelkich możliwych dyscyplin sztuki rycerskiej;
Poznawać drogi wszelkich rzemiosł;
Rozróżniać dobre i złe strony każdej rzeczy;
Uczyć się sądów sprawiedliwych;
Poznawać i rozumieć to, co niewidoczne;
Zwracać uwagę na to co małe i błahe;
Nie robić rzeczy bezużytecznych.
Miyamoto Musashi
Ryś Kulik
- No nie wiem. Dlaczego sądzisz, że w ogóle czegoś się lęka? Jest przecież dorosła, prawda? Dorośli i potwory niczego się nie boją.
- Och, potwory się boją - nie zgodziła się Lettie. - Dlatego właśnie są potworami. A co do dorosłych... - Umilkła i potarła palcem piegowaty nos. - Powiem ci coś ważnego. Wewnątrz dorośli też nie wyglądają jak dorośli. Na zewnątrz są wielcy, bezmyślni i zawsze wiedzą co robią. W środku wyglądają tak jak zawsze. Jak wtedy, gdy byli w twoim wieku. Tak po prawdzie dorośli nie istnieją. Nie ma żadnego na całym świecie.
Neil Gaiman
Kiedy po raz pierwszy to robił, oglądały go tylko cztery osoby, miał więc dla siebie pustą salę. Zeskoczył ze sceny i tańczył po całym parkiecie. Pomyślałem, że to trochę zwariowane. Nie miałem jednak wrażenia, by ktokolwiek pomyślał, że to jest komiczne, bo było w oczywisty sposób bardzo intensywne. Jedna czy dwie osoby w mieście robiły wtedy coś takiego, i można było pomyśleć, że był trochę... ale on robił wrażenie, jakby balansował na krawędzi. Bał się.
Paul Morley
Deborah Curtis
Podchodzić do rzeczy zgodnie i nie sprzeciwiać się;
Kroczyć drogą hartując ducha i ciało;
Próbować wszelkich możliwych dyscyplin sztuki rycerskiej;
Poznawać drogi wszelkich rzemiosł;
Rozróżniać dobre i złe strony każdej rzeczy;
Uczyć się sądów sprawiedliwych;
Poznawać i rozumieć to, co niewidoczne;
Zwracać uwagę na to co małe i błahe;
Nie robić rzeczy bezużytecznych.
Miyamoto Musashi