szukać nowych światów. Jeśli jednak czyjś umysł otwarty jest na nowe pomysły i zainteresowania, jeśli ktoś dopuszcza do siebie coraz to nowe odkrycia, zachowa zawsze młodość i witalność.
Joseph Murphy
(...) Heidegger wyraźnie stwierdza, że sposobem bycia dzieła (ergon) jest energeia (a nie np. einai czy estis). To też zgadza się z dynamicznym, oscylującym charakterem sporu dwóch elementów, sporu wychodzącego w dziele na jaw jako prawda - aletheia. W tym samym momencie, w którym wydaje się nam, że "rozumiemy", o co w nim chodzi - przestajemy obcować z dziełem sztuki. Wszelkie uchwycenie, unieruchomienie - pojęciowe lub wyobrażeniowe - jest zniszczeniem energei, stanowiącej sposób bycia dzieła (bycie dzieła dziełem).
Bartosz Działoszyński
I z każdego odtwarzacza napierdalało co innego, z każdego głośnika inna lasia skrzeczała pod syntezator, że kocha, lubi, szanuje, nie chce, nie zna, otruje, i że dawaj, kochany, pojedziemy na plażę do Hurghady leżeć. Te melodie uderzały o siebie wzajemnie jak rydwany w Ben Hurze, krzesząc skry i wypierdalając się wzajemnie na glebę. I pomiędzy tym wszystkim, pomiędzy tą nadupcanką tąpały umęczone, pomarszczone babuszki objuczone wszelkim możliwym towarem: siatami, torbami, reklamówkami z logami Dolce & Gabbana, Bruno Banani i wódki Smirnoff.
I najmniej na tym dworcu autobusowym chodziło o autobusy".
Ziemowit Szczerek
Moi przyjaciele zaś, uczestnicy licznych ekspedycji geograficznych, geologicznych czy botanicznych, opowiadali ciekawsze rzeczy. Mówili o wsiach ukrytych w tajdze. Punkty obserwacyjne sygnalizują zbliżanie się oddziałów wojskowych i cała wieś ucieka do tajgi. Wojsko znajduje puste izby i rzadko udaje mu się wyjść stamtąd cało. We wsiach tych są amerykańskie gramofony, japońskie karabiny i towary przemysłowe.
Iwan Sołoniewicz
Joseph Murphy
(...) Heidegger wyraźnie stwierdza, że sposobem bycia dzieła (ergon) jest energeia (a nie np. einai czy estis). To też zgadza się z dynamicznym, oscylującym charakterem sporu dwóch elementów, sporu wychodzącego w dziele na jaw jako prawda - aletheia. W tym samym momencie, w którym wydaje się nam, że "rozumiemy", o co w nim chodzi - przestajemy obcować z dziełem sztuki. Wszelkie uchwycenie, unieruchomienie - pojęciowe lub wyobrażeniowe - jest zniszczeniem energei, stanowiącej sposób bycia dzieła (bycie dzieła dziełem).
Bartosz Działoszyński
I z każdego odtwarzacza napierdalało co innego, z każdego głośnika inna lasia skrzeczała pod syntezator, że kocha, lubi, szanuje, nie chce, nie zna, otruje, i że dawaj, kochany, pojedziemy na plażę do Hurghady leżeć. Te melodie uderzały o siebie wzajemnie jak rydwany w Ben Hurze, krzesząc skry i wypierdalając się wzajemnie na glebę. I pomiędzy tym wszystkim, pomiędzy tą nadupcanką tąpały umęczone, pomarszczone babuszki objuczone wszelkim możliwym towarem: siatami, torbami, reklamówkami z logami Dolce & Gabbana, Bruno Banani i wódki Smirnoff.
I najmniej na tym dworcu autobusowym chodziło o autobusy".
Ziemowit Szczerek
Moi przyjaciele zaś, uczestnicy licznych ekspedycji geograficznych, geologicznych czy botanicznych, opowiadali ciekawsze rzeczy. Mówili o wsiach ukrytych w tajdze. Punkty obserwacyjne sygnalizują zbliżanie się oddziałów wojskowych i cała wieś ucieka do tajgi. Wojsko znajduje puste izby i rzadko udaje mu się wyjść stamtąd cało. We wsiach tych są amerykańskie gramofony, japońskie karabiny i towary przemysłowe.
Iwan Sołoniewicz