kapłaństwa. Jeśli chce z nią być, a jednocześnie nie jest wystarczająco odważny, żeby to zrobić, o znaczy, że jest niewiarygodny i opowieści o dylematach można włożyć między bajki. s.92.
Jan Kaczkowski
Człowiek wybutlowany i uwarunkowany jako alfa zwariowałby, gdyby mu przyszło wykonywać pracę epsilona półkretyna; zwariowałby albo by zaczął tłuc wszystko dookoła. Alfy można w pełni socjalizować, ale tylko pod warunkiem, że da się im pracę alf. Tylko od epsilona można oczekiwać właściwego epsilonom poświęcenia, to zaś z tego prostego powodu, że dla niego nie są to poświęcenia, lecz działania po linii najmniejszego oporu. Warunkowanie wyznaczyło mu tor, po którym ma się poruszać. Inaczej nie potrafi; jego los jest z góry ustalony. Nawet po wybutlacji pozostaje niejako w butli - w niewidzialnej butli wpojonych mu w fazie embionalnej i w dzieciństwie zachować." - Mustafa Ford, rozmowa z Dzikusem
Aldous Huxley
Czuł się tak, jakby zlecono mu ciężką pracę fizyczną, której wykonania miał prawo odmówić, a zarazem obsesyjnie pragnął sprostać zadaniu. Kiedy w rzadkich wolnych chwilach zastanawiał się nad tym, co robi, zupełnie nie przeszkadzała mu świadomość, że każde dyktowane przez niego słowo i każdy ruch kopiowego ołówka to rozmyślne kłamstwo. Podobnie jak wszystkim w departamencie, zależało mu,a by jego fałszerstwa były doskonałe.
George Orwell
Mówiąc o inicjacji należy ją również wyraźnie oddzielić od praktykowanego w niektórych liniach samoofiarowania. Samoofiarowanie to akt osobistego poświęcenia się wybranym bogom, wykonywany samodzielnie i nie rzadko bez jakichkolwiek świadków. W odróżnieniu do niego, inicjacja to wtajemniczenie w konkretną tradycję magiczną, powiązane z przekazaniem wiedzy tajemnej, a tej raczej nikt sam sobie nie jest w stanie przekazać, chyba że liczy na coś w stylu boskiego objawienia. Samoofiarowania może dokonać też każdy, bez względu na wiek, natomiast inicjacji nie udziela się osobom poniżej 18-stego czy nawet 21-szego roku życia. Związane jest to z określonymi niebezpieczeństwami, ale także z dużą odpowiedzialnością, jaką bierze na siebie zarówno osoba wyświęcana, jak i kapłani, którzy przyjmują ją do wiccańskiej rodziny.
Agnieszka Mojmira Antonik
Jan Kaczkowski
Człowiek wybutlowany i uwarunkowany jako alfa zwariowałby, gdyby mu przyszło wykonywać pracę epsilona półkretyna; zwariowałby albo by zaczął tłuc wszystko dookoła. Alfy można w pełni socjalizować, ale tylko pod warunkiem, że da się im pracę alf. Tylko od epsilona można oczekiwać właściwego epsilonom poświęcenia, to zaś z tego prostego powodu, że dla niego nie są to poświęcenia, lecz działania po linii najmniejszego oporu. Warunkowanie wyznaczyło mu tor, po którym ma się poruszać. Inaczej nie potrafi; jego los jest z góry ustalony. Nawet po wybutlacji pozostaje niejako w butli - w niewidzialnej butli wpojonych mu w fazie embionalnej i w dzieciństwie zachować." - Mustafa Ford, rozmowa z Dzikusem
Aldous Huxley
Czuł się tak, jakby zlecono mu ciężką pracę fizyczną, której wykonania miał prawo odmówić, a zarazem obsesyjnie pragnął sprostać zadaniu. Kiedy w rzadkich wolnych chwilach zastanawiał się nad tym, co robi, zupełnie nie przeszkadzała mu świadomość, że każde dyktowane przez niego słowo i każdy ruch kopiowego ołówka to rozmyślne kłamstwo. Podobnie jak wszystkim w departamencie, zależało mu,a by jego fałszerstwa były doskonałe.
George Orwell
Mówiąc o inicjacji należy ją również wyraźnie oddzielić od praktykowanego w niektórych liniach samoofiarowania. Samoofiarowanie to akt osobistego poświęcenia się wybranym bogom, wykonywany samodzielnie i nie rzadko bez jakichkolwiek świadków. W odróżnieniu do niego, inicjacja to wtajemniczenie w konkretną tradycję magiczną, powiązane z przekazaniem wiedzy tajemnej, a tej raczej nikt sam sobie nie jest w stanie przekazać, chyba że liczy na coś w stylu boskiego objawienia. Samoofiarowania może dokonać też każdy, bez względu na wiek, natomiast inicjacji nie udziela się osobom poniżej 18-stego czy nawet 21-szego roku życia. Związane jest to z określonymi niebezpieczeństwami, ale także z dużą odpowiedzialnością, jaką bierze na siebie zarówno osoba wyświęcana, jak i kapłani, którzy przyjmują ją do wiccańskiej rodziny.
Agnieszka Mojmira Antonik