Zalewa nas nieprzerwany strumień obrazów. Najpotężniejsze media przetwarzają świat na obrazy i zwielokrotniają
jego wizerunek poprzez fantasmagoryczną grę zwierciadeł: niemal wszystkie obrazy są pozbawione owej wewnętrznej konieczności, jaka powinna cechować każdy z nich, przenikać jego formę i znaczenie, wyzwalać siłę wyrazu narzucającą się naszej uwadze, roztaczać bogactwo możliwych znaczeń. Wielka część tej chmary obrazów natychmiast się rozprasza, niczym sny, które pierzchają bez śladu: pozostaje jednak uczucie obcości i zakłopotania. A być może ta ulotność nie dotyczy jedynie obrazów czy języka - dotyczy także świata. Dżuma atakuje życie jednostek i narodów, sprawia, że ich historia staje się bezkształtna, przypadkowa, chaotyczna, pozbawiona początku i końca. Niepokoję się właśnie utratą owej formy i staram się jej przeciwstawiać, występując w obronie pewnej koncepcji literatury, bo tylko takiej obrony potrafię się podjąć.
Italo Calvino
Żona wie, że kocha męża, ale czasem zastanawia się czy on kocha ją choć w przybliżeniu równie mocno. Gdy więc w reakcjach męża nie można dostrzec śladów miłości, odpowiedź żony jest jednoznacznie negatywna. Jej zdaniem mąż powinien być bardziej wrażliwy i opiekuńczy. Niestety typowa reakcja żony to narzekanie i krytykowanie, mające na celu motywację małżonka.
Metoda ta okazuje się jednak równie skuteczna, jak próba sprzedania kastetów Matce Teresie.
Emerson Eggerichs
Każde nasze słowo ma znaczenie i ciężar gatunkowy - opresje docierac mogą z różnych miejsc - dobrze się przyjrzec temu, jak wyglądają struktury władzy i mechanizmy społeczne dookoła nas, posłuchac, kto mówi, kiedy słuchamy - czy to jest kolorowa prasa, Kościół, jakaś ideologia, czy też twoja podświadomośc, kompleks niższości, czy naród, czy marzenia o byciu gwiazdą, a może o walce - kto mówi?
Kobiety, które nie lubią siebie, nie ufają sobie samym, często podążają za obcymi głosami, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, kto mówi. (M. Streeruwitz)
Agnieszka Drotkiewicz
Wręcz przeciwnie, mój mały, ludzki przyjacielu. Zamierzam opuścić to miejsce, bowiem wielce jestem ciekaw tego, jak wygląda teraz świat zewnętrzny. Mówie ci, nie poznasz znaczenia słowa nuda, dopóki nie spędzisz dwóch tysięcy lat na ożywianiu ludzików z własnego kału i uczeniu ich tańca. Ale jak sam dobrze wiesz, nie ma tego złego, co by na lepsze nie wyszło! Udało mi się wyhodować kilka ciekawych chorób, które gnieżdżą się gdzieś w moich krostach." - Botchulaz
William King
Italo Calvino
Żona wie, że kocha męża, ale czasem zastanawia się czy on kocha ją choć w przybliżeniu równie mocno. Gdy więc w reakcjach męża nie można dostrzec śladów miłości, odpowiedź żony jest jednoznacznie negatywna. Jej zdaniem mąż powinien być bardziej wrażliwy i opiekuńczy. Niestety typowa reakcja żony to narzekanie i krytykowanie, mające na celu motywację małżonka.
Metoda ta okazuje się jednak równie skuteczna, jak próba sprzedania kastetów Matce Teresie.
Emerson Eggerichs
Każde nasze słowo ma znaczenie i ciężar gatunkowy - opresje docierac mogą z różnych miejsc - dobrze się przyjrzec temu, jak wyglądają struktury władzy i mechanizmy społeczne dookoła nas, posłuchac, kto mówi, kiedy słuchamy - czy to jest kolorowa prasa, Kościół, jakaś ideologia, czy też twoja podświadomośc, kompleks niższości, czy naród, czy marzenia o byciu gwiazdą, a może o walce - kto mówi?
Kobiety, które nie lubią siebie, nie ufają sobie samym, często podążają za obcymi głosami, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, kto mówi. (M. Streeruwitz)
Agnieszka Drotkiewicz
Wręcz przeciwnie, mój mały, ludzki przyjacielu. Zamierzam opuścić to miejsce, bowiem wielce jestem ciekaw tego, jak wygląda teraz świat zewnętrzny. Mówie ci, nie poznasz znaczenia słowa nuda, dopóki nie spędzisz dwóch tysięcy lat na ożywianiu ludzików z własnego kału i uczeniu ich tańca. Ale jak sam dobrze wiesz, nie ma tego złego, co by na lepsze nie wyszło! Udało mi się wyhodować kilka ciekawych chorób, które gnieżdżą się gdzieś w moich krostach." - Botchulaz
William King