tą, którą uważa się za prawdziwą. Lecz w rzeczywistości obie istnieją równocześnie, czekając tylko na jeden zachęcający gest, na stosowną okazję by w pełnym świetle ukazać się w całej swojej zuchwałej świeżości.
Benoit Groult
Istota ludzka ma dwoistą naturę [...] Mówca stojąc przed słuchaczami, musi pozostawać w kontakcie z dwiema rzeczywistościami [...] Ta sama zasada działa w przypadku relacji między ego i ciałem, świadomym i nieświadomym aspektem naszego ja [...] Zatem pofolgowanie nieświadomości wzmacnia świadomość i funkcjonowanie ego. Podobnie jak wahadło, które wychyla się jednakowo w każdą stronę, człowiek może pofolgować nieświadomości tylko na tyle, na ile sprawuje nad sobą kontrolę [...] Bez polaryzacji nie ma ruchu. Bez ruchu ciało jest płaskie i pozbawione życia. Jeśli zanegujemy wartości związane z myśleniem, dyscypliną i prestiżem, popełnimy ten sam błąd, co ludzie wychwalający zalety funkcji ego z uszczerbkiem dla ciała i procesów nieświadomych. Kolejna ważna biegunowość [...] to relacja między myśleniem a odczuwaniem. Jakość myślenia zależy od jakości uczuć [...] Jeśli odczuwanie oddala się od myślenia, osobowość ulega dezintegracji w takim samym stopniu jak wówczas, gdy myślenie traci łączność z odczuwaniem.
Alexander Lowen
Benoit Groult
Istota ludzka ma dwoistą naturę [...] Mówca stojąc przed słuchaczami, musi pozostawać w kontakcie z dwiema rzeczywistościami [...] Ta sama zasada działa w przypadku relacji między ego i ciałem, świadomym i nieświadomym aspektem naszego ja [...] Zatem pofolgowanie nieświadomości wzmacnia świadomość i funkcjonowanie ego. Podobnie jak wahadło, które wychyla się jednakowo w każdą stronę, człowiek może pofolgować nieświadomości tylko na tyle, na ile sprawuje nad sobą kontrolę [...] Bez polaryzacji nie ma ruchu. Bez ruchu ciało jest płaskie i pozbawione życia. Jeśli zanegujemy wartości związane z myśleniem, dyscypliną i prestiżem, popełnimy ten sam błąd, co ludzie wychwalający zalety funkcji ego z uszczerbkiem dla ciała i procesów nieświadomych. Kolejna ważna biegunowość [...] to relacja między myśleniem a odczuwaniem. Jakość myślenia zależy od jakości uczuć [...] Jeśli odczuwanie oddala się od myślenia, osobowość ulega dezintegracji w takim samym stopniu jak wówczas, gdy myślenie traci łączność z odczuwaniem.
Alexander Lowen